четвъртък, 21 април 2016 г.

Шарлот Бронте - 21.04.1816 г. - 31.04.1855 г.







„Животът ми изглежда твърде кратък, за да бъде пропиляван в неприязън или отчитане на лошото.”

„Разпиленият живот води до неудобна възглавница.”

„Обикновените действащи лица от романите са герои, от които никога – още от детството – не съм се интересувала, не съм могла да приема за реални или желала да имитирам: ако трябва да ги копирам, просто изобщо няма да пиша. Ако съм принудена да подражавам на който и да било предишен романист, дори и на най-великия, дори и на Скот, в каквото и да било, аз не бих писала. Ако нямам какво да кажа аз самата и собствен начин, по който да го кажа, не би ме интересувало издаването на книга. Ако не мога да надзърна отвъд великите майстори и да изучавам самата природа, нямам право да рисувам. Ако нямам смелостта да използвам езика на истината пред жаргона на шаблоните, трябва да замълча.”
~~~~~~~~~
Снимка: http://knijarnica.net/

Няма коментари:

Публикуване на коментар