сряда, 4 май 2016 г.

Греъм Суифт - 04.05.1949 г.






„Ако имам някаква трайна вяра по отношение на писането си, то тя е в силата на въображението ми и се надявам въображението ми винаги да ме изненадва, да ме дърпа и води по неочаквани пътеки, също както се надявам, че то ще продължи да ме изправя срещу някои неща, които ще припозная като своя особена територия, което също е процес на откриване, а не на предубеждение.

Нямам притеснения за потенциала на художествената литература като такъв или за привилегията и радостта (въпреки агонията) да пиша. Къде другаде бихте могли да имате такава свобода в изразяването? Къде другаде бихте могли да комбинирате по такъв богат и интимен начин света на идеите и света на конкретната реалност? И къде другаде може да знаете – или поне да се надявате – че за всеки индивидуален читател всеки акт на сътрудничество между автор и читател, самото преживяване, ще бъде някак различно? Имам огромна вяра в това невидимо, съвместно преживяване, макар че докато пиша, никога не мисля за читателя.

Струва ми се, че художествената литература върши по свой специфичен начин това, което всички трябва да правим: да вложим в умовете си преживявания, които не са наши. Това не е малко или лесно нещо – всичките ни морални и социални претенции са заложени върху него. Така че също нямам притеснения и за важността на белетристиката.”

~~~~~~~~~
Снимка:  http://www.spectator.co.uk/2014/07/england-and-other-stories-by-graham-swift-review/

Няма коментари:

Публикуване на коментар