неделя, 15 май 2016 г.

Михаил Булгаков - 15.05.1891 г. - 10.03.1940 г.






„В широкото поле на руската словесност в СССР бях единственият литературен вълк. Съветваха ме да си сменя козината. Глупав съвет. Пребоядисан или остриган, вълкът така или иначе няма да заприлича на пудел. С мен така и постъпиха – като с вълк. И няколко години ме гониха по правилата на литературния лов в ограден двор. Не изпитвам злоба, но съм много уморен.”

„Писателят винаги ще бъде в опозиция на политиката, докато самата политика е в опозиция на културата.”

„В мъжете, които избягват вино, игри, обществото на приятни жени, продължителни разговори на маса, не се крие добро. Такива хора са или тежко болни, или тайно ненавиждат останалите.”

„Човекът е смъртен, но това е половин беда. Лошото е, че понякога той е внезапно смъртен, в това е въпросът.”
~~~~~~~~~
Снимка:  https://commons.wikimedia.org/wiki/File:%D0%9C%D0%B8%D1%85%D0%B0%D0%B8%D0%BB_%D0%91%D1%83%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2_1937.jpg

Няма коментари:

Публикуване на коментар