събота, 4 юни 2016 г.

Вал Макдърмид - 04.06.1955 г.






„Когато пишеш, не можеш да чакаш вдъхновението. Трябва да изпишеш себе си вън от блокажа.”

„Аз съм луда по структурирането. Не мога да започна роман, ако не зная как ще завърши и как ще се стигне до там. Изглаждам историята на ум отново и отново, преди да съм готова да започна, пробвайки всички възможности, които успея да си представя и отхвърляйки онези, които не ми вършат работа. Преди да започна пиша много подробно резюме и се придържам към него. По пътя често използвам алтернативни решения за дадено нещо, но разбира се те не ме отдалечават много от плана.”

„Човек трябва да е честен с читателите си и да им дава възможност да откриват нещата в книгата сами. От моя опит обаче, повечето читатели не търсят това - те искат да се наслаждават на развитието на историята.”

„Открих, че писането може да е основна работа, ако ти се плаща за него. От този момент нататък не съм искала да върша каквото и да било друго.”

„Не си губи времето да правиш първата си глава перфектна, защото така или иначе ще трябва да я пренапишеш.”

„Отдели си редовно време и се придържай към него без извинения. Ако не можеш да се посветиш на писането си, защо някой друг би го направил?”
~~~~~~~~~
Снимка: http://www.bbc.co.uk/programmes/b036tqpl

Няма коментари:

Публикуване на коментар